Naše vína zaujala japonské odborníky. Mise sedmnácti vinařství na Expo 2025 v Ósace a Velvyslanectví ČR v Tokiu už má první konkrétní výsledky.

Sedmnáct českých vinařství začátkem června představilo svá vína na jednom z nejnáročnějších a zároveň nejperspektivnějších trhů světa – v Japonsku. Během dvoudenní prezentační mise, kterou zajišťovalo Národní vinařské centrum a Ministerstvo zemědělství, s finanční podporou ministerstva a Vinařského fondu, oslovili téměř 200 japonských odborníků – sommelierů, obchodníků, novinářů i dovozců.



Dvě města, dvě formy prezentace

První část mise proběhla v rámci Agri Week, odborného programu organizovaného Ministerstvem zemědělství, na světové výstavě Expo 2025 v Ósace. Návštěvníci se zde zúčastnili čtyř tematických řízených degustací vedených národní sommelierkou Klárou Kollárovou, které vyvrcholily slavnostní recepcí za účasti náměstka ministra zemědělství Miroslava Skřivánka a českého velvyslance v Japonsku Martina Klučara.

Zájem o akci byl tak obrovský, že z kapacitních důvodů nebylo možné uspokojit všechny přihlášené. Z více než 150 odborníků tak bylo pečlivě vybráno na 120 hostů, kteří nadšeně využívali možnosti setkání s našimi vinaři i místními importéry, kteří už naše vína v portfoliu mají.

Druhý den mise se odehrál v reprezentačních prostorách Velvyslanectví ČR v Tokiu, kde se uskutečnila prezentace jednotlivých vinařství následovaná volnou degustací u stolků. Zdejší akce přilákala 85 hostů z řad importérů, novinářů, influencerů a vinařských profesionálů.

Oblíbenost Pálavy a naturálních vín se opět potvrdila, tentokrát ale zabodovala i naše červená vína především lehčího charakteru, sylván, který je skvělý k místní kuchyni, a také přírodně sladká vína,” doplňuje Klára Kollárová.

První obchodní výsledek: Bohemia Sekt podepsal kontrakt

Mise přinesla i první konkrétní úspěch – společnost Bohemia Sekt potvrdila uzavření významného obchodního kontraktu přímo na místě. „Akce je svým rozsahem jedinečná. Účast 200 odborníků, kteří se po dva dny věnovali výhradně našim vínům, má značný exportní potenciál, věříme, že vinaři nyní využijí získané kontakty a skvělý dojem, který česká a moravská vína a organizace obou akcí vytvořila a podaří se jim navázat nové obchodní vztahy,“ shrnuje výsledek mise Dáša Fialová, marketingová ředitelka Národního vinařského centra.

Japonsko: náročný, ale atraktivní trh

Japonsko patří mezi největší dovozce vína na světě a dlouhodobě preferuje vína dobré kvality a s jasným původem. Zatímco celkový objem dovozu klesá, poptávka po prémiových a autentických vínech roste. O to důležitější je osobní kontakt s odbornou veřejností a budování vztahů s potenciálními partnery. Mise těžila i z dlouhodobé práce zemědělské diplomatky v Tokiu, která sehrála klíčovou roli v oslovení relevantních hostů a organizaci obou prezentačních dnů.

Obou akcí se účastnila také prezidentka Sakura Women Wine Awards, největší vinařské soutěže v Asii, která vyjádřila podporu našim vínům a přízeň všem vinařům, kteří pravidelně uspívají nejen na této soutěži.

Organizátoři a partneři mise:
Mise byla realizována Národním vinařským centrem a Ministerstvem zemědělství, s finanční podporou Vinařského fondu a za využití PROPEDu (projekty ekonomické diplomacie Ministerstva zahraničních věcí ČR a Ministerstva zemědělství).

Vinařství, která se účastnila mise:

Bohemia sekt, Starý Plzenec
Fabig, Hustopeče
Vinné sklepy Kutná hora
Víno J. Stávek, Němčičky
Syfany, Vrbice
Thaya, Havraníky
Marada, Mikulčice
Zámecké vinařství Bzenec a Mikrosvín Mikulov, Bzenec
Čapka, Hrušky
Bunža, Bzenec
Svoboda, Velké Bílovice
Volařík, Mikulov
Obelisk, Valtice
Válka, Nosislav
Krásná hora, Starý Podvorov
Donatus, Božice

Kontakt pro média:
Dagmar Fialová, marketingová ředitelka Národního vinařského centra
dagmar.fialova@vinarskecentrum.cz, 720 820 921

Fotografie ke stažení: https://1url.cz/IJNaq

Zdroj Ministerstvo zemědělství

Tagy


Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína