Vína z Moravy a Čech na sociálních sítích

Přínos aktivní komunikace na sociálních médiích, zejména na Facebooku a Instagramu, zvlášť u tak lifestylového produktu, jakým jsou moravská a česká vína, je dnes již neoddiskutovatelný. Vinařský fond proto provozuje ve spolupráci s agenturou Media:list profil Vína z Moravy a vína z Čech na Facebooku a @nase.vino na Instagramu.

FB

Způsoby této online komunikace se neustále vyvíjejí a přinášejí nové příležitosti pro vyšší, přesnější a působivější zásah v naší cílové skupině. Nespornou výhodou aktivit je, že sociální média, při správném využívání jejich možností, přinášejí stále velmi dobrý poměr ceny a výkonu, kdy lze ve srovnání s tradiční inzercí při poměrně nízkých nákladech dosáhnout vysokých zásahů a interakce, tedy i budování pozitivního vztahu ke značce.

Influenceři

Jedním z nástrojů, jak využívat potenciál prezentace našich vín na sociálních médiích s maximálním efektem, je spolupráce s tzv. influencery, tedy na sociálních médiích známými osobnostmi, které vytvářejí vlastní obsah a šíří ho mezi velký počet svých sledujících. V rámci spolupráce pak doručují pro nás důležitý obsah své široké komunitě.

Lokální tvůrci

Vinařský fond vedle známých influencerů s vysokými dosahy pracuje také s tzv. lokálními tvůrci. Jsou to vlastně také influenceři, ale pocházejí přímo z naší komunity, z řad našich fanoušků a přinášejí tzv. users generated content, tedy autentický a uživatelsky atraktivní obsah pro zbytek naší komunity. Sice nemají tak vysoké dosahy jako známé osobnosti, ale pomáhají nám s tvorbou obsahu přímo z místa dění, který pak sledující rádi podpoří a také je motivuje k dalšímu označování platformy Vína z Moravy vína z Čech (nase.vino) a dalším interakcím. Tím se nám zvyšuje zásah a celkové počty sledujících při nízkých nákladech na tvorbu obsahu. Aktuálně dochází ke spolupráci s pěti lokálními tvůrci, ti vytvořili již více než 20 výstupů, které byly využity jak do feedu, tak do stories. Spolupracují s námi nejen na akcích, ale také přispívají k obsahovému plánu a podporují dané kampaně (např. růžová vína, tradiční odrůdy atp.). Spolupráce se velmi osvědčila, a plánuje se tak její další rozšíření o další tvůrce.

IG

Influencerská kampaň na podporu tradičních odrůd

V listopadu proběhla v rámci instagramového profilu @nase.vino kampaň na podporu tradičních odrůd, kde byla využita spolupráce právě s influencery. Na základě předchozí úspěšné spolupráce byla vybrána herečka a zpěvačka Barbora Motlová a moderátor Petr Říbal.

Celkově tito influenceři vytvořili v rámci svého instagramového účtu 2 reels (krátké video) ve feedu (kanál příspěvků) a 9 stories (příběhy zobrazované pouze 24 hod.) na téma naše tradiční odrůdy.  Oba reels měly dohromady dosah na 160 286 uživatelů, celkově si je přehrálo 100 000 unikátních uživatelů. Byly sdíleny tzv. v kolaboraci, tedy nejenom na profilu influencera, ale zároveň také na profilu @nase.vino, takže se výsledky příspěvků připisují i tam. I z toho důvodu zapisuje profil rekordní engagement rate (zapojení – aktivita sledujících a uživatelů na instagramu, ukazuje kvalitu obsahu, zkratka ER) a to 9 % za měsíc listopad. Skrze stories pak byly tradiční odrůdy zobrazeny cca 330 000krát. Díky kampani tak došlo k růstu fanoušků na profilu @nase.vino.

Barbora Mottlová

INSTAGRAM REELS

  • Interakce: 5 854
  • Reels si přehrálo více než 60 000 fanoušků
  • Opětovně si jej přehrálo téměř 8 500 lidí
  • Interakcí bylo 5 854 (like, komentář, uloženo)
  • Příspěvek měl velké množství komentářů: 44

INSTAGRAM STORIES

  • Stories se zobrazily cca 300 000 (ne unikátních uživatelů)
  • Celkem na #tagy kliklo 3 109 uživatelů
  • Na profil @nase.vino kliklo 1 188 uživatelů

Barbora Mottlová se tak opět osvědčila, protože její výstupy mají velmi dobré výsledky.

IG
Petr Říbal

INSTAGRAM REELS

  • Interakce: 432
  • Reels si přehrálo více než 38 000 fanoušků
  • Interakcí bylo 432 (like, komentář, uloženo)
  • Příspěvek má 14 komentářů

INSTAGRAM STORIES

  • Zobrazení stories bylo tedy 33 564
  • Na samolepku @nase.vino kliklo celkem 1 365 lidí
  • Dosah a zobrazení byl opět velmi vysoký a každé stories viděla zhruba polovina jeho fanoušků

Petr Říbal ukázal své produkční kvality, kdy je video na opravdu vysoké úrovni a perfektně tematicky sedí k našemu obsahu. Výsledky nejsou tak vysoké, ale kvalita výstupu ano.

IG

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína