PR aktivity na podporu moravských a českých vín

Nedílnou součástí podpory moravských a českých vín je i jejich prezentace veřejnosti prostřednictvím médií a novinářů, tedy Public Relations (PR).

Morava

V jednoduchosti PR nástroji dosahujeme toho, že se o našich vínech v médiích dobře píše a že se o nich vůbec píše, protože o stejný mediální prostor usilují jak dovozci a prodejci vín zahraničních, tak pivovarníci, lihovarníci a v širším hledisku i všichni výrobci nealkoholických nápojů a dalších gastronomických produktů. PR jako nástroj tak přispívá k dlouhodobému budování pozitivního vnímání nejen značky Vína z Moravy, vína z Čech, ale také moravských a českých vín obecně, v neposlední řadě však také láká na vinařské akce, obecně je vzdělává v oblasti vína a podporuje zájem veřejnosti o naše vína a vše, co se kolem nich odehrává. Vedle pravidelně distribuovaného monitoringu mediálních výstupů se výsledky PR měřitelně projevují v průzkumech veřejného mínění, jejichž prostřednictvím Vinařský fond pravidelně mapuje vztah spotřebitelů k našim vínům, vnímání jejich kvality, odhodlání dávat jim přednost před zahraničními víny a také ochotě si za naše vína připlatit. Vinařský fond pro oblast PR již řadu let využívá služeb komunikační agentury Omnimedia s.r.o.

Přehled PR aktivit za období září – listopad 2023

Dosažená publicita
  • dosaženo 495 tiskových, audio nebo video mediálních výstupů
  • v hodnotě 11 805 412 Kč získaného mediálního prostoru podle ceníku médií
  • více než 180 milionů kumulovaného zásahu v české populaci
  • nejsilnějším tématem se v tomto čase stalo tradičně velmi silné a oblíbené Svatomartinské
  • další témata: úspěchy na světových soutěžích vín, Salon vín, burčák, edukace, vinařské akce atd.
grafy
Aktivity
Tiskové zprávy, PR články, další materiály - hlavní témata
  • edukace - mýty o víně a co jste o víně nevěděli, tipy na zajímavá a úspěšná vinařství, změny ve VF, doporučení od národní sommelierky, účast na světových veletrzích, tradiční odrůdy, jak uchovávat, servírovat a konzumovat víno, biovíno, párování atd.,
  • podpora moravských a českých vín,
  • úspěchy na světových soutěžích vín,
  • burčák, svařák,
  • Salon vín,
  • Svatomartinské (viz projektový report),
  • vinařské akce atd.
Přehledy vinařských akcí
  • celkový počet: 16 (týdenní, měsíční)
Monitoring médií
  • na denní bázi (každý pracovní den)
  • celkem zpracováno a distribuováno 63 reportů monitoringu

Přehled PR aktivit na téma Svatomartinské 2023 (říjen - listopad)

Dosažená publicita
  • celkem 217 výstupů
  • hodnotě 6 098 469 Kč získaného mediálního prostoru podle ceníku médií
  • více než 100 milionů kumulovaného zásahu v české populaci
grafy
Aktivity

4 tiskové zprávy

10. a 11. 10. 2023 - „už za měsíc“
24. 10. 2023 - po 1. kole hodnocení
2. 11. 2023 - po 2. kole hodnocení 
8. 11. 2023 - „už v sobotu“ + důraz na košt v Brně

3 PR články (Obecně o Svatomartinském, rozhovor s Klárou Kollárovou, pozvánka na Svatomartinský košt v Brně/tip na akci)

Přehled svatomartinských akcí z kalendáře na webu Vína z Moravy, vína z Čech

Text pro retail (Billa a Tesco – Edukativní text, jak vzniklo, historie, obecné info…)

Příprava presspacku (fotky, grafika, texty, recept, video, přehled akcí, seznam vín

Media Relations (průběžná komunikace s novináři, vyřizování dotazů a požadavků, tipy na konkrétní vína nebo vinaře a vinařství, vyjádření zástupců VF nebo NVC apod.)

Zvaní novinářů na Svatomartinský košt v Brně

Tematický newsletter pro veřejnost (distribuce 6.11.2023)

Aktualizace Landing Page na webu Vína z Moravy, vína z Čech + banner na HP

Úprava a aktualizace textů – Jak je to se Svatomartinským, Svatomartinský košt v Brně

Zajištění uploadu přehledu všech SVM vín 2023

Zakomponování nového layoutu/grafiky, vložení nových fotografií a videa

5 tematických postů na FB profilu Vína z Moravy a vína z Čech

27. 10. 2023 – Info po 1. kole hodnocení
2. 11. 2023 – Svatomartinská vína 2023 jsou vybrána a odkaz na LP
7. 11. 2023 – Soutěž s pozvánkou na košt v Brně
15. 11. 2023 – Tip na konkrétní SVM víno
29. 11. 2023 – Sezona Svatomartinského s listopadem nekončí

Rozesílka 2 vzorků SVM vín 30 vybraným novinářům

Soubory ke stažení

Report PR aktivit za projekt SVM
pdf, 2814417

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína