Bohemia Sekt zvýšil prodej

Plzeňský deník, 19.1.2007

Téměř 10,5 milionu lahví sektů, o dvě procenta více než v roce 2005, prodal loni největší český výrobce vína Bohemia Sekt Starý Plzenec.

Řekl to Ondřej Beránek, místopředseda představenstva podniku, který si loni udržel 75 procent na trhu sektů a téměř pětinu českého trhu klidných vín.

'Díky vyšší koupěschopnosti lidí rostl zájem zejména o dražší prémiové značky s obsahem 0,75 litru v ceně nad 130 korun za láhev,' uvedl. Tato prémiová kategorie vzrostla meziročně o pětinu.

O Vánocích a na silvestra, které rozhodují o celoročním prodeji sektů, prodal podnik 3,5 milionu lahví šumivých vín, téměř shodně s rokem 2005. Zatím nejlepší rok měla firma při oslavách milénia v roce 1999, kdy prodala výjimečných více než 13 milionů lahví sektu.


(čtk)

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína