Největší domácí výrobce sektů by rád prodal 11 miliónů lahví

Právo, 12.12.2006

Téměř čtyři milióny lahví šumivých vín ze sklepů Bohemia Sektu, o 15 procent více než loni, otevřou Češi během Vánoc a oslav Nového roku 2007.

Největší výrobce vína v ČR zvýšil podle místopředsedy představenstva Ondřeje Beránka za jedenáct měsíců prodej sektu o šest procent na více než sedm miliónů lahví. Za celý rok chce prodat 11 miliónů lahví šumivých vín, meziročně o jeden milión lahví více.

"Letošek by měl být nejlepší od oslav milénia v roce 1999, kdy jsme prodali výjimečných více než 13 miliónů lahví sektu," dodal Beránek. Nárůst letošního prodeje je dán vyšší koupěschopností lidí. "Index spotřebitelské jistoty je znát. Lidé se na Vánoce těší a chtějí si je oslavit sektem," řekla marketingová specialistka firma Hana Karnoldová.

Podle Beránka roste zájem o dražší značky v cenách tři čtvrtě litrové láhve nad 130 korun. Tato prémiová kategorie vzroste meziročně o více než pětinu. Pravé "šampaňské", které podnik z německé skupiny Henkell & Söhnlein také distribuuje, se letos prodává o 50 procent lépe než loni. Šumivých vín vyráběných klasickou cestou kvašením v lahvi letos podnik prodá okolo 300 000 lahví proti loňským 260 000. Pětina z nich míří na export, zejména do Belgie.

Podnik plánuje letos prodat víno za více než 1,1 miliardy korun. Z toho podobně jako loni by měly sekty tvořit 70 procent a zbytek klidná vína. "Meziročně půjde o pěti- až šestiprocentní růst tržeb," uvedl finanční ředitel Beránek. Skupina Bohemia Sekt vykázala loni konsolidovaný čistý zisk 118 miliónů korun.


(ČTK)

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína