Využijte sílu našich sociálních sítí. Přečtěte si, jak na to

Ve Vinařském fondu úspěšně rozvíjíme sociální profily značky Vína z Moravy a vína z Čech. Na Facebooku se blížíme 65 tisícům sledujících a na Instagramu jsme přesáhli dvanáct tisíc. Už nyní využíváme i obsah od spolupracujících institucí a z profilů samotných vinařů. V článku vám přiblížíme pravidla, podle kterých při výběru příspěvků naše agentura Media:list postupuje.  Je to návod, jak tuto synergii můžete využít.

fbig

Sdílení příspěvků je oboustranně prospěšné. FB profil Vína z Moravy a vína z Čech a hlavně IG profil @nase.vino jsou tak doplněné o váš autentický obsah, oplátkou získáváte další formu prezentace a hlavně vyšší dosah, který cíleně podporujeme i placeně. Reposty mají dosah v řádu desítek tisíc uživatelů. Záleží samozřejmě na formátu a tématu. U stories se pak jedná o čistě organický dosah věrných fanoušků, který čítá několik stovek uživatelů. Obecně platí, že mnohem větší dosah mají krátká videa, tzv. reels (slovníček pojmů najdete na konci článku).

Slovníček pojmů naleznete níže v tabulce.

Do feedu repostujeme vaše příspěvky jednou měsíčně, uvažujeme ale o navýšení na dva příspěvky za měsíc. Stories sdílíme minimálně 1x týdně.

Ukázka sdíleného příspěvku
Ukázka sdíleného příspěvku

Podle čeho příspěvky vybíráme?

V první řadě označte příspěvek spojením @nase.vino. Správci díky tomu přijde upozornění na post, a je proto daleko větší šance, že ho využije (narozdíl od použití pouze hashtagu #nasevino). Obsahově jsou pro budování naší značky přínosné především přirozené a autentické příspěvky, které zachycují všední a místně zajímavé okamžiky spojené s vínem (vinice, sklípek, vinaři, víno…). Jde o danou atmosféru, ideálně bez vizuálního brandingu. Komerční sdělení sdílet nemůžeme.

Ukázka sdíleného příspěvku
Ukázka sdíleného příspěvku

Finální sdílení je na našem posouzení. Vybíráme pouze obsah, který se nám do celkového vyznění profilů vizuálně a tematicky hodí. Nemělo by jít o propagaci jednotlivých vinařství nebo podporu konkrétních akcí, ale spíše moravského a českého vína jako takového. V neposlední řadě také záleží na množství příspěvků a omezené frekvenci, takže bohužel nelze zařadit vždy všechny. Děkujeme tedy za pochopení. Pokud však budete mít pocit, že se vám něco mimořádně povedlo a rádi byste našich sociálních sítí pro šíření tohoto obsahu využili, neváhejte nás kontaktovat na e-mailu vicar@vinarskyfond.cz. Stejně tak uvítáme zpětnou vazbu k našemu obsahu.

 

Slovníček pojmů sociálních sítí

Dosah

Unikátní množství uživatelů, kteří viděli příspěvek za určitý časový úsek

Feed

Hlavní strana vlastního profilu na Instagramu nebo Facebooku

Frekvence

Množství příspěvků za daný časový úsek

Případně kolikrát se jednomu člověku zobrazila reklama

Hashtag (hešteg)

Klíčové slovo příspěvku, využívá znak #, např. #nasevino

Imprese

Počet zobrazení příspěvku nebo reklamy

Interakce

Lajky, komentáře nebo sdílení příspěvků

Míra zaujetí (engagement rate)

Poměr zájmu o příspěvek a oslovených uživatelů (zájem/dosah)

Organický vs placený zásah

Organika je bez finanční podpory a naopak

Post

Příspěvek na sociálních sítích, nejčastěji tedy IG a FB

Reels

Druh příspěvku

Video formát ve vertikálním formátu (9:16 nebo alespoň 4:5 => telefon na výšku)

Repost

Přesdílení příspěvku na vlastní profil nebo platformu

Stories

Druh příspěvku

Krátké textové, foto nebo video sdělení/příběh, které se zobrazuje pouze 24 hod.

Thru plays

Započtené zhlédnutí videa po sledování prvních 3 sekund

Video plays

Jakékoliv spuštění videa

Zájem (Engagement)

Vytvořený zájem o příspěvky, stačí setrvání u příspěvku

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína