Kalendář vinařských akcí 2026: výzva k zadávání akcí a nabídka inzerce

Nabízíme vám možnost bezplatné prezentace akcí s vinařskou tematikou v Kalendáři vinařských akcí 2026. Podmínkou je zadání akce do kalendáře na webu Vína z Moravy a vína z Čech. Poslední termín pro zadávání akcí do tištěného kalendáře je 18. 11. 2025. Současně můžete využít také placené inzerce svého podniku v tištěném Kalendáři vinařských akcí!

Pro následující rok 2026 zůstává z materiálů edice Krajem vína tištěná verze Kalendáře vinařských akcí a nově zpracované mapy vinařských (pod)oblastí. Zařízení certifikace vinařské turistiky budou i nadále prezentována ve formě seznamu.

Kalendář vinařských akcí 2026

Akce je možné zadávat průběžně během celého roku. Akce pořádané v roce 2026, které budou do online verze kalendáře zadané do 18. 11. 2025 včetně budou publikovány v tištěném Kalendáři vinařských akcí 2026.

Termín pro zadávání akcí do tištěného kalendáře je 18. 11. 2025!

Postup pro zadání akce do Kalendáře vinařských akcí

1) Nejprve v on-line kalendáři zkontrolujte, jestli akci již nezadal někdo jiný, aby se záznamy nezdvojovaly.
2) Pokud ne, zadejte pečlivě vaši akci přes webový formulář (tlačítko PŘIDAT AKCI). Dále se řiďte uvedenými informacemi ve formuláři. Po zadání akce klikněte na tlačítko Odeslat.
3) Těm z vás, kteří jste zadávali akci v loňském roce, doporučujeme si akci v kalendáři vyhledat a následně upravit pro rok 2026.



Při zadávání akce je nutné nahrát fotografie dané akce (např. z minulých ročníků). Dále je možné nahrát soubory ke stažení.

Využijte této příležitosti a bezplatně informujte o vaší vinařské akci. Pokud sami nejste pořadateli vinařské akce, předejte, prosím, tuto informaci obecnímu úřadu, spolku vinařů nebo zahrádkářů či jiným zainteresovaným stranám ve vaší obci. On-line kalendář akcí je databází, kterou dále přebírají i další organizace jako Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, Národní vinařské centrum, Moravské vinařské stezky nebo portály jako Mojelahve.cz.

Využijte této příležitosti a bezplatně informujte o vaší vinařské akci.

Několik rad a doporučení pro zadávání akcí

Respektujte, prosím, strukturu a nastavení kalendáře
1. Název akce – s výjimkou počátečních písmen nepoužívejte verzálky (velká písmena), maximální délka názvu je 60 znaků (včetně mezer).
2. Kontaktní údaje zadávejte ty potřebné pro turisty, tedy max. 2 kontakty a bez chyb.
3. Stručný popistoto pole bude sloužit jako popis akce v tištěném kalendáři. Využijte jej ke stručnému a výstižnému popisu akce a vyhněte se převyprávění informací, tedy hlavně místo a datum konání, které čtenář získá z ostatních polí, např. „Dne toho a toho proběhne tam a tam…“ Nezapomeňte uvést spojitost akce s tuzemským vínem. Stručný popis akce dá čtenáři mnohem více než převyprávění stejných informací a zbytečná slova.
4. Místo – toto pole využijte k bližšímu určení místa konání akce (např. název vinotéky, ulice, kulturní dům, sklepní ulička,…), nevpisujte znovu město nebo obec a PSČ.
5. Před odesláním si záznam přečtěte a opravte případné gramatické a jiné chyby.
6.
Popis akce můžete okopírovat z předchozího ročníku. V tom případě zkontrolujte aktuálnost všech dat a termínů.
7. Administrátor si vyhrazuje právo na korektury dodaných textů.

Služby otevřených sklepů

S rostoucí nabídkou dlouhodobě otevřených sklepů v obcích věnujeme této službě zvláštní pozornost, protože je velmi důležitá pro nabídku vína vinařským turistům v jednotlivých obcích v hlavní část sezony. Akce budou mít v Kalendáři vinařských akcí 2026 svůj vlastní prostor na začátku publikace.
Pro zveřejnění je akci nutné zadat přes Kalendář vinařských akcí na webu www.vinazmoravyvinazcech.cz.Služby otevřených sklepů v kalendáři 2024
Pro označení akce jako „Služby otevřených sklepů“ je nutné splnit následující podmínky:

- akce se koná ve vinařské obci ČR dle zákona o vinařství a vinohradnictví,
- pořadatelem vinařské akce je obec nebo právně podložená forma sdružení vinařů,
- do služby musí být zapojeno minimálně 6 sklepů/vinařství v obci,
- provoz minimálně 2 měsíce v kuse a vždy minimálně 1 sklep v pátek, sobotu a neděli v pevně stanovenou dobu bez nutnosti objednání, ve zbytku týdne umožnit návštěvu po předchozí objednávce,
- zadavatel musí znát před zadáním termín otevřených sklepů (tedy začátek a konec akce) a seznam zúčastněných vinařů vč. kontaktů na ně,
- vložit minimálně 1 fotografii dané akce v odpovídající kvalitě (nejlépe z předešlého ročníku). Fotografie pouze ve formátech jpg, png nebo gif, velikost do 0,5 MB, v názvu souboru bez diakritiky.

Využití prezentace formou placené inzerce v tištěném kalendáři

Termín pro zasílání inzercí je 10. 11. 2025.

Posledním ze způsobů, jak se nejen zviditelnit je inzertní nabídka v Kalendáři vinařských akcí 2026. Minulý náklad 12 000 kusů tištěné verze kalendáře byl celý distribuován a rozebrán do července.

Termín pro zasílání inzercí je 10. listopad 2025.
Předpokládaný rozsah publikace: obálka – 4 strany, blok – záleží na počtu akcí, celkem cca 100 stran
Barevnost CMYK. Distribuce ZDARMA.
Formáty: 1/1 strany spad – čistý formát po ořezu 210 x 285 mm
Cena inzerce:

     1/1 strana – 10 000 Kč
     2. strana obálky – 20 000 Kč
     3. strana obálky – 15 000 Kč

Držitelé certifikace vinařské turistiky mohou opět uplatnit zvýhodněnou nabídku ve výši 10% slevy na inzerci.
Předešlé verze kalendářů najdete ke stažení ve formátu pdf zde.

Při zájmu o inzerci pište na email: patrik.kubat@vinarskecentrum.cz. Finance získané z inzerce jsou následně použity na aktivity projektu vinařské turistiky.

Věříme, že se budete rádi podílet na přípravě propagačních materiálů o vinařské turistice na jižní Moravě a v Čechách, a že vydané materiály budou dobře sloužit vaší propagaci.

V případě jakýchkoliv nejasností nebo připomínek na úpravu či doplnění materiálů této edice nás neváhejte kontaktovat.

Děkujeme za spolupráci.

Kontaktní osoba:
Patrik Kubát
projektový manažer pro vinařskou turistiku, Národní vinařské centrum
mobil: +420 602 142 490
e-mail: patrik.kubat@vinarskecentrum.cz

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína