Video: Velkopavlovická vinařská stezka

Nacházíme se na samém jižním konci velkopavlovické vinařské podoblasti, obklopeni vinicemi a nádhernou jihomoravskou přírodou. Právě tady se rodí jedna z nejlepších červených vín ve střední Evropě, což je dáno i tím, že tato oblast patří k nejteplejším místům České republiky se spoustou slunce.

Cyklovýlet začneme třeba ve vinařské obci Rakvice, proslulé díky několika známým i neznámým, velkým i malým vinařstvím. Stačí projet obcí vzhůru a kolem hřbitovní zdi s chutí vyrazit na cestu. Cesta stoupá pozvolna mezi vinicemi a vede až do malebné obce Přítluky s bohatou vinařskou tradicí již od 14. století. Z hlavní silnice pak lze odbočit na rozhlednu s jednou z nejkrásnějších vyhlídek v kraji. Velkopavlovická i mikulovská vinařská podoblast jsou tu jako na dlani. Další zastávkou je pak Zaječí, které zaujme svou polohou na návrší s opevněným kostelem svatého Jana Křtitele. Podél několika vinařství vede dál cesta dolů až k nádrži Nové Mlýny. Rozlehlé vodní plochy jsou nejenom impozantní na pohled, ale zabraňují také kolísání teplot v okolních obcích, což je velký přínos pro pěstování révy vinné. Dále pokračuje trasa z kopce i do kopce směrem na Hustopeče. Hustopeče byly ve středověku centrem celého vinařství na Moravě. Zde si můžeme udělat dvě malé zajížďky. Po cyklostezce Krajem André se dá dojet do malé vesničky Kurdějov, jedné z nejstarších obcí v okolí. Nebo také pokračovat jinou cyklostezkou až na proslulou viniční trať Sonberk. Hlavní trasa vede dále do Uherčic a pak směrem na Velké Němčice přes Nosislav až do cíle do Židlochovic, kde lze opět obdivovat krásy jižní Moravy z moderní rozhledny. Popojet musíme ještě do kilometr vzdálených Hrušovan, odkud se lze vrátit vlakem zpátky do Rakvic. Trasa je dlouhá 65 km, ale pokud vynecháme zajížďky na Kurdějov a Sonberk, tak je to hned o 20 km méně.

Další videa z vinařských tras

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína