Festival otevřených sklepů již po třetí za sebou předem vyprodán

Brno – S popularitou moravských vín roste i zájem o Festival otevřených sklepů. Nedávno zveřejněná data o nárůstu zájmu o moravské vinaře a jejich vína potvrzuje i vývoj návštěvnosti a reakce návštěvníků Festivalu otevřených sklepů. O festival je stále větší zájem, ale pořádající Nadace Partnerství počet vstupenek k prodeji limituje 2000 ks. Již potřetí za sebou je proto festival vyprodán.

„Návštěvníci jsou nám věrní. Podle našich statistik, které čerpáme ze stovek anketních lístků, je na každém festivalu 60 % lidí, kteří přichází opakovaně. Zbývající prvonávštěvníci udávají jako zdroj informací dobré reference od svých přátel,“ komentuje grafy, které pořadatel zveřejňuje po každém festivalu, jeho ředitel Juraj Flamik. Zhruba 25 % pak uvádí jako zdroj informací internet. „Poslední festivaly jsou vyprodané předem, většinou přes náš vlastní e-shop. Všechna tato fakta vnímáme jako projev důvěry návštěvníků vůči nám. Pro ty, kteří se vrací, se festival patrně stal celoživotním programem poznávání vinařů a nových ročníků vín,“ dodává Flamik. Právě takovým zážitkem se festival programově snaží být. Koná se pokaždé ve 4 až 5 vinařských obcích a střídá postupně všechny vinařské podoblasti. Festival tak doputuje kolem celé Moravy na stejná místa až po 4 letech. Každý festival je však jiný nejen místem, vinařstvími a ročníkem vína. „Pokaždé se obměňuje i program. Například letos v dubnu připravili vinaři pro návštěvníky večerní školu swingu, degustaci vín VOC Modré Hory řízenou sommeliérem Liborem Nazarčukem, hudební večery a spoustu gastronomických specialit přímo mezi sklepy,“ popisuje Juraj Flamik.

Důvodem k zavedení limitu prodávaných vstupenek je především snaha zaručit všem příjemnou návštěvu každého z 32 otevřených sklepů, osobní kontakt s vinařem a pohodlnou přepravu kyvadlovou dopravou mezi všemi obcemi. „To vše je již standardem festivalu. Vinaři jsou dost vytíženi a každá další stovka návštěvníků už ve špičkách přeplňuje autobusy, i když jich jezdí třeba 9 najednou ve 20minutových intervalech,“ vysvětluje manažerka festivalu Barbora Pavlíčková.

„Místa konání festivalů máme naplánované na 10 let dopředu, ale změny samozřejmě mohou nastat. Letos po Sv. Martinovi zavítáme po 4 letech na Kyjovsko-Bzenecko a budou tam zrovna hody, čili bohatý folklórní program,“ přibližuje plán festivalů Juraj Flamik a pokračuje tím, že 19. festival v pořadí – v dubnu 2016 – zavítá úplně poprvé i na Strážnicko. „Bude to velká paráda, protože festival zahrne dvě malebné, památkově chráněné lokality sklepů, Plže v Petrově a Starou Horu v Blatnici pod sv. Antonínkem,“ dodal. Pořadatelé chtějí prodej vstupenek otevřít už celý rok předem. „Problémem každého festivalu je kapacita ubytování. Sklepy, penziony i hotely rezervují termíny opravdu i jeden rok předem. S několika vybranými ubytovateli připravujeme i festivalové balíčky, které obsahují páteční slavnostní večer s jídlem a vínem, spaní na jednu nebo dvě noci, vstupenku na festival a doručení startovní tašky až do postele,“ řekl Flamik. Pro tyto balíčky mají hotely rezervované vstupenky, takže jsou vlastně poslední možností, jak vstupenky získat.

Jarní Festival otevřených sklepů 2015 se koná o víkendu 18. a 19. dubna a nabídne přehlídku 32 vinařů. Největší nabídka vinařů a vín bude ve Velkých Pavlovicích, kde své sklepy otevře hned 10 vinařství. V Kobylí se představí 8 vinařů, v Bořeticích a Němčičkách shodně 5 vinařů a na Vrbici otevřou sklepy 4 vinaři. Ta nejlepší a nejtypičtější vína z Modrých Hor pečlivě vybírají sami vinaři a označují je jako Vína originální certifikace neboli VOC. Přísný výběr dává VOC vínům jedinečné vlastnosti, odrážející terroir ve vůni i chuti. VOC Modré Hory je prvním VOC v České republice, které vyrábí VOC vína pouze z modrých odrůd révy vinné. Vinaři zvolili z těch nejtradičnějších, momentálně nejpěstovanějších a nejpříhodnějších pro svůj region tři: Frankovku, Svatovavřinecké a Modrý Portugal. Z těchto je možné uvádět na trh červená vína po 18měsíčním zrání a mladá rosé vína. Jarní festival začíná oficiálně v sobotu 18. dubna, sklepy se otevřou od 10.00 do 21.00. V neděli pak pokračuje od 10.00 do 15.00. Informace o kulturním programu, možnostech výhodného ubytování a festivalové kyvadlové dopravě jsou k dispozici na www.otevrenesklepy.cz.

Kontakty:
Juraj Flamik, ředitel Festivalu otevřených sklepů, e-mail:juraj.flamik@nap.cz, tel. 606 763 117
Profesní odbornost: vinařská turistika, enologie, cykloturistika a cestovní ruch

Barbora Pavlíčková, PR manažerka Festivalu otevřených sklepů, e-mail:barbora.pavlickova@nap.cz, tel:515 903 121, 608 329 946

Soubory ke stažení

Tisková zpráva
pdf, 387876

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína

Festival otevřených sklepů již po třetí za sebou předem vyprodán | Vína z Moravy a vína z Čech