Upozorněné na možné nekalé praktiky při nabídce internetové prezentace

Vážení vinaři, obrátilo se na nás několik kolegů se žádostí o varování před firmami, nabízející předražené internetové prezentace.

Nabídka probíhá zpravidla formou osobní schůzky, kdy obchodní zástupce přesvědčuje vinaře a slibuje jim prezentaci na webovém katalogu firmy (která je ale zjevně předražená), nebo dokonce naprosto nereálné věci (např. že pokud si vinaři zaplatí prezentaci u dané firmy, tak jim to zajistí první místa v katalozích Seznamu, Google atd.)

Se znalostí věci si dovolím doporučit několik zásad prezentace vinařství/ vinného sklepa atd. na Internetu:

1. Důležitá je kvalitní vlastní webová stránka vinařství (nemusí být příliš obsáhlá, důležitá je přehlednost a aktuálnost informací). Takovou stránku si můžete vytvořit i sami pomocí webových šablon (např. webnode.cz), příp. Vám je šikovný programátor vytvoří za několik málo tisíc Kč.

2. Důležité je tzv. SEO - Search Engines Optimalization - optimalizace pro webové vyhledávače.

3. Stránky si registrujte do katalogů např. firmy.cz - základní zápisy bývají zdarma

4. Udržujte aktualizovaný váš záznam na v katalogu vinařů na Vína z Moravy a Vína z Čech. Pokud jej nemáte, můžete si jej vytvořit. Vytvoření i aktualizace jsou zde zdarma!

5. Některé vinařské obce či spolky nabízí registraci v jejich adresáři vinařů; zpravidla také zdarma.

Je na zvážení každého vinaře, zda použije jinou formu placené reklamy na Internetu. Dodržujte ale prosím základní principy:

- Nedejte na okamžitý první dojem z osobní prezentace prodejce reklamy. Nechte si nabídku předložit v písemné podobě formou smlouvy. Před podepsáním si nechte několik dnů na rozmyšlení a smlouvu si samozřejmě podrobně prostudujte.

- Pokud si nejste o výhodnosti jistí, poraďte se s člověkem, kterému důvěřujete a který má s Internetem větší zkušenost.

- Pokud se cítíte být oklamáni (výsledek zjevně neodpovídá slibům), obraťte se na Policii ČR. Pozor ale na to, co jste ve smlouvě/ objednávce podepsali - pouze to je závazné, ne nějaké ústní sliby.

S pozdravem za Národní vinařské centrum, o.p.s.

ing. Pavel Krška, ředitel

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína

Upozorněné na možné nekalé praktiky při nabídce internetové prezentace | Vína z Moravy a vína z Čech