Výzva vinařům, kteří mají zájem spolupracovat na národní značce mladých vín Svatomartinské 2011

Vážení vinaři,
letošní rok bude Vinařský fond spolu s Národním vinařským centrum, o.p.s. již posedmé opět organizovat společnou propagaci a označování mladých vín pod značkou „Svatomartinské“.

Značka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je majitelem značky Vinařský fond. V loňském roce měla tato propagační akce velký úspěch a prodalo se přes 1,6 miliónů láhví vína označené značkou „Svatomartinské“.

Žádáme všechny vinaře, kteří mají předběžný zájem o participaci na této značce, aby písemně vyplnili návratku a zaslali do 31.8.2011 na e-mail narodni@vinarskecentrum.cz, nebo faxem 519 352 072, abychom vás mohli přímo konkrétněji informovat. Podmínky pro získání značky "Svatomartinské" budou obdobné, jako v loňském roce. Výše poplatků zůstává stejná jako v roce předcházejícím, mění se pouze to, že každý vinař, který bude chtít využívat licenci „Svatomartinské,“ bude povinen předat Vinařskému fondu 6 lahví svatomartinského vína od každého vzorku zdarma a dále 30 lahví za zvýhodněnou cenu. Důvodem je především to, že v loňském roce řada vinařů nedodala na propagační akce a prezentace slíbené lahve, což způsobilo řadu komplikací.

Značka je využitelná pro všechny registrované vinaře v ČR; samozřejmě za splnění podmínek daných Vinařským fondem, které naleznete v technických podmínkách pro udělení licence.

Před uvedením na trh bude každé víno posouzeno nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické parametry vína odpovídají požadované charakteristice. Pokud ano, bude vinař moci využívat společnou grafickou známku Svatomartinského. Vinaři budou moci použít grafickou známku na své etiketě (za předpokladu zachování grafického manuálu známky), nebo také využít společnou vzorovou etiketu.

Dalším spojujícím kriteriem bude používání společných smršťovacích záklopek nebo šroubových uzávěrů s grafickou značkou Svatomartinského. Vinaři budou platit pouze poplatek za ohodnocení vína. Další poplatek za každou vyrobenou láhev se platit nebude. Vinaři budou muset pouze zakoupit jednotné záklopky nebo uzávěry na láhve, které budou prodávány za nákupní cenu.

Vinařský fond bude vkládat prostředky Fondu na společnou a efektivní propagaci této značky. Propagace bude spočívat jednak ve výrobě společných reklamních materiálů (nabídkové lístky na stoly, letáčky, postery do restaurací a vinoték), v propagační kampani v médiích, tiskových konferencích a PR komunikací a samozřejmě také na oficiální webové stránce našeho vinařství www.wineofczechrepublic.cz a www.svatomartinskevino.cz

První otevírání láhví nového „Svatomartinského“ bude probíhat jako každý rok 11.11. v 11 hod. na slavnostních akcích v Brně a Bratislavě, a samozřejmě v mnoha dalších městech a obcích či ve vybraných vinotékách a restauracích po celé zemi.

V příloze ke stažení (na konci zprávy) jsou uvedeny technické podmínky a podrobností pro využití této značky a návratka. Pro přesné naplánování celé propagační akce je nutno zjistit předběžný zájem jednotlivých vinařů. Žádáme zájemce o využití značky „Svatomartinské“, aby poslali vyplněnou návratku na e-mail narodni@vinarskecentrum.cz nebo fax 519 352 072.

V 1/2 září budou k dispozici všechny další informace pro vinaře (přihláška, podlicenční smlouva, logomanuál, přehled propagačních materiálů a mediálních aktivit).

Jaroslav Machovec, Vinařský fond

Pavel Krška, Národní vinařské centrum, o.p.s.

Soubory ke stažení

Technické podmínky udělení licence (pdf)
pdf, 98263
Návratka (doc)
doc, 24576

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína