Není láhev jako láhev aneb Snížení základu daně z příjmů

Slovácké noviny - týdeník, 4.1.2008

daňová poradna Lubomíra Kuchaře

Začátek nového roku je zvláště v tomto regionu optimálním časem, abychom potěšili kamarády a známé lahví kvalitního vína. A pokud je ten kamarád náhodou podnikatel nebo úředník, s nímž se občas střetneme v rámci našeho podnikání, pak by byl vyložený hřích mu lahvinku přívlastkového vína nedat tak, abychom si zároveň neuplatnili odpočet DPH při nákupu a ještě si nesnížili základ daně z příjmů. Jak tedy postupovat, aby nám při daňové kontrole vzpomínka na víno nezhořkla v ústech? Musí se jednat o tzv. tiché víno, tedy víno bez bublinek. Hodnota bez DPH nesmí překročit pět set korun a na láhvi musí být obchodní firma či ochranná známka dárce, nebo název propagované služby či zboží. Vyberte tedy dobré víno, na láhve nalepte nálepky s firmou nebo logem, případně s názvem výrobku či služby, a vyfoťte si je. Pro případ kontroly finančním úřadem si připravte seznam příjemců. Nemusím snad připomínat, že by to měly být jen fyzické či právnické osoby, s nimiž máte nebo chcete mít nějaký kontakt při podnikání. Můžete tak tedy oslovit i potenciální zákazníky. Já sám jsem podle pořekadla o kovářově kobyle žádné víno nerozdal, proto alespoň dnes večer jednu láhev otevřu a připiji na zdraví všem klientům i bývalým kolegům na finančním úřadě v Uherském Hradišti.


Co zajímá vás, čtěte na www.nizke - dane.cz


Lubomír Kuchař

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína